onsdag 3 juli 2013

تحریم اتحادیه اروپا علیه قضات جمهوری اسلامی در احواز

به گزارش “رویترز”، اتحادیه اروپا نام دوتن از قضات دادگاههای جمهوری اسلامی در احواز را درلیست ۹ نفره شخصیت های مشمول تحریم، قرار داد. مرتضی کیارستمی و سید محمد باقر موسوی دو تن از قضات دادگاههای جمهوری اسلامی دراحواز هستند که در فهرست تحریمی “ناقضان حقوق بشر” اتحادیه اروپا قرار داده شدند.

وزاری خارجه اتحادیه اروپا دیروز خواستار آن شده بودند که دارایی‌های این افراد ضبط و از ورود آنها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری شود. در فهرست ۹ نفره نام “مرتضی کیاستی”، قاضی شعبه چهار دادگاه انقلاب احواز به چشم می خورد که با وجود مطلع شدن از شکنجه های روا شده درحق پنج فعالان فرهنگی عرب اهل خلفیه، احکام اعدام آنها را صادر کرده است. همچنین نام “سید محمد باقر موسوی”، قاضی شعبه دو دادگاه انقلاب احواز که احکام جائرانه متعددی را علیه فعالان وشهروندان عرب احوازی صادر کرده است، نیز در فهرست تحریمی های جدید اتحادیه اروپا به چشم می خورد.

نام دیگری که در این فهرست به چشم می خورد “محمد سرافراز”، مدیر بخش برون مرزی سازمان صدا و سیما و تلویزیون انگلیسی زبان “پرس تی وی” است. وی متهم است با نیروهای امنیتی و دادستان‌ها همکاری کرده و سلسله برنامه‌هایی را با عنوان “اعترافات بازداشت شدگان” پخش کرده است. پرس تی وی تاکنون چندین فیلم از اعترافات اجباری فعالان عرب احوازی پخش کرده است که تحت شکنجه وبه زور از آنها گرفته شده است. به گفته اتحادیه اروپا این یک نمونه از نقض  حقوق زندانیان در ایران است.

حمیدرضا عمادی، مدیر بخش خبری “پرس تی وی” نیز متهم به همکاری با نیرو‌های امنیتی در پخش اعترافات زندانیان سیاسی از جمله روزنامه نگاران، فعالان سیاسی و شهروندان کرد و عرب احوازی شده است.

با افزوده شدن نام افراد جدید به این فهرست تاکنون ۸۷ نفر مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا از جمله منع صدور ویزا و ضبط اموال و دارایی‌ ها شده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar