onsdag 1 maj 2013

انتفاضه نوشته : قاسم فرطوسی

  • اكنون نزديك به ۸۸سال از اشغال احواز مي گذرد و ملت مظلوم احواز دورانهای پرمحنتی را با آزمونهای گوناگون گذرانيده اند .
    احواز نخستین سرزمینی ٬ که سالیانی است که دردمندانه در آتش بیداد می سوزد. سالیانی است که به دست شیطان ( ولایت فقیه) قفل خورده است. دیگر کبوتری نیست که هوای پرواز، او را دیوانه نکرده باشد؛ یعنی با پر و بال شکسته بر خاک غلتیدن. سلاح راستین مردم الاحواز ایمان اوست؛ ایمانی که افول ندارد، پایان ندارد. به راستی، هر احوازی، خود، یک بمب ساعتی است؛ بمبی که روزی با انفجار خود، کاخ های شیشه ای که در جای جای سرزمینمان بنا کره اند ٬ را بر سرشان آوار خواهیم کرد. دنیا خوب می داند که احواز یکی از ثروت مندترین شهر دنیاست . اگرچه امروز مردم اش را با ظلم و ستم وتبعیض نژادی ٬تا حقوق این شهر و مردم پایمان شود.انتفاضه داستان جوانانی است که با شلیک مستقیم گلوله در راهپیمایی‌های اعتراضی، ضرب و شتم در خیابان یا زندان، دستگیرها و شکنجه ها ٬ پرتاب کردن جنازه های جوانان ٫ شبانه از هلیکوپترهای نظام قاتل در رود کارون و شیوه‌های خشونت‌آمیز دیگری ، که هدف این نظام سعی بر خاموش کردن این جوانان غیور را به دنبال دارد. اما همه می دانیم که محصول این کارها ، نسل نو و بالندۀ ی را به ارمغان می آورد .که ملت رشيد و شجاع احواز را به قلۀ بيداري و آزادگي میرساند و آتشفشان انتفاضه را بوجود می آورد. واما با مرگ هر یک نفر، زندگی یک یا چند خانواده دچار ناامنی و بحران می شود . اما امروز هر شهیدی‌ كه‌ به‌ واسطه‌ی‌ انتفاضه‌ خونش‌ در جای‌ جای‌ این مرز و بوم به‌ زمین‌ می‌ریزد، فریاد پیروزی‌ مردمی‌ را سر می‌دهد كه‌ سالیان‌ دراز درانتظار آن‌ روز نشسته‌اند. یقیناً ملتی‌ در تاریخ‌ خود سرنوشت‌ ساز بوده‌ كه‌ خود، درصدد بدست‌ گرفتن‌ سرنوشت‌ خویش‌ بر آمده‌ است‌.
    با تكیه‌ بر آنچه‌ گذشت‌ می‌توان‌ گفت‌ كه‌ انتفاضه‌‌ مردم‌ احواز اشغالگری‌ رژیم‌ را نشانه‌ رفته ‌و چهره‌ی‌ واقعی‌ غاصبان‌ این سرزمین‌ را برای‌ جهانیان‌ بر ملا نموده‌ و حیات‌ دوباره‌ای‌ در روح‌ مردم احواز دمیده‌ است‌ باید عرصه‌ را هر چه‌ بیشتر بر رژیم اشغالگر تنگ‌ و زمینه‌ی‌ رهایی‌ سرزمین‌ مظلوم‌ احواز‌ را فراهم‌ نمود.

    مردم ‌ با نابودی‌ این رژیم و پایان دادن به اشغاگری به‌ خود خواهد آمد و سنگرهای ‌سلطه‌گران‌ حامی این‌ رژیم‌ غاصب‌ ‌را با ادامه‌‌ انتفاضه‌ مردم‌ شجاع و غیور یكی‌ پس‌ از دیگری‌ فرو خواهد ریخت‌ و انتفاضه پیش رو می تواند این هدف را محقق سازد.

  •  

  • قاسم فرطوسی

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar